Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2012/2013

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a Základné identifikačné údaje o škole: názov, adresa, telefónne a faxové čísla, internetová a elektronická adresa, údaje o zriaďovateľovi

Základné identifikačné údaje

Názov školyZákladná škola sv. Jozefa, Pribinova 35, 920 01 HLOHOVEC
Adresa školyPribinova 35, 920 01 Hlohovec
Telefón+421 x 033/74 235 72
E-mailskola@zspribhlo.edu.sk
WWW stránkawww.zssvjozefa.edupage.org, www.zspribhlo.edu.sk
ZriaďovateľRímskokatolícka cirkev – Trnavská arcidiecéza

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, meno
RiaditeľMgr. Salcman Juraj
ZRŠIng. Anna Gostíková

Rada školy

 Titl., priezvisko, meno
predsedaMgr. Marek Jesenák
pedagogickí zamestnanciMgr. Ingrid Kamendyová
 Mgr. Ľubica Oláhová
  
ostatní zamestnanciIng. Ladislav Tvrdý
  
zástupcovia rodičovIng. Lucia Šranková
 Marián Havrlent
 Ing. Tomáš Kalivoda
 Ing. Roman Drgoň
zástupca zriaďovateľaMgr. Marián Haluza
iníIng. Mária Janíčková
 Ing. Miloslav Drgoň

Poradné orgány školy

Názov MZ a PKVedúciZastúpenie predmetov
MZMgr. Ľubica Oláhovápredmety 1.-4. ročníka
PK pre prírodovedné predmetyMgr. Henrieta DolnákováMAT, FYZ, GEO, CHEM, BIO, TCHV, TSV
PK - spoločensko-vedné predmetyMgr. Királová MargitaSJL, ANJ, NEJ, DEJ, OBV, HUV, VYV
MZ - ŠKDMgr. Piečová KlaudiaŠKD

§ 2. ods. 1 b Údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo údaje o počte detí v školskom zariadení

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 199

Počet tried: 11


Ročník:1.2.3.4.5.6.7.8.9.Spolu
počet tried21111112111
počet žiakov302014221721263019199
z toho ŠVVP01141225117

§ 2. ods. 1 c Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy; údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy

Zapísaní žiaci ZŠ

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2013: 20/10

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2013: 17/6

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 3/2

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2013

23 žiakov

§ 2. ods. 1 d Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov na prijatie

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

 Gym 8.ročGym 6.ročGym 4.ročSOŠSOUOUSpolu
prihlásení1371020 
prijatí0271020 
% úspešnosti0%66,6%100%100%100%  

§ 2. ods. 1 e Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

Klasifikácia tried

TriedaAJBDFGHVCHInfVInfMNJOVPVPN
VI.A2,241,92,142,192,191,052,14 12,712,291,29  1,33
I.A1    1   1,06   11
I.B1,14    1   1,07   11
II.A1    1 1 1,32   11,1
III.A1,36    1 1 1,5   1,211
IV.A1,41    1 1 1,27  11,321,05
V.A2,181,881,65 2,121  12,18 1,24  1,29
VII.A2,121,922,041,8821,041,76 1,042,321,831,4  1,33
VIII.A2,381,812,252,191,94 2 1,132,562,251,75  1,44
VIII.B2,571,711,642,212,07 2,07 1,072,712,362,07  1,36
IX.A2,531,792,632,631,95 2,05 1,162,421,951,89  1,21

TriedaSJLSprSVPTECHTVTVVlVYUVV
VI.A2,91,1  1,1   1
I.A1,061   1  1
I.B1,211   1  1
II.A1,371   11,11 1
III.A1,211   11,07 1
IV.A1,771   1,051,23 1
V.A2,241,06  1,13   1
VII.A2,441,08111,17   1
VIII.A2,441,251,0611,57  1,25 
VIII.B2,711111,38  1 
IX.A2,631  1,44  1,32 

Prospech žiakov

TriedaPočetProspeliNeprospeliNeklasifikovaní
VI.A212100
I.A161600
I.B141400
II.A201901
III.A141400
IV.A222200
V.A171610
VII.A262501
VIII.A161600
VIII.B141400
IX.A191900

Dochádzka žiakov

TriedaPočetZamešk. hod.Zam. na žiakaOspravedlnenéOspr. na žiakaNeospravedlnenéNeosp. na žiaka
VI.A21195893,24194792,71110,52
I.A1691458,6091458,6000,00
I.B1491665,4391665,4300,00
II.A201984104,421984104,4200,00
III.A1485260,8685260,8600,00
IV.A22189185,95189185,9500,00
V.A17111665,65110665,06100,59
VII.A262849115,322804113,44451,88
VIII.A161800116,161794115,7860,38
VIII.B141444103,141444103,1400,00
IX.A192812148,002812148,0000,00

Výsledky externých meraní

NázovPočet žiakovÚspešnosť v %Úspešnosť v SR
Monitor SJL1970,95%60,07
Monitor MAT1971,84%67,51

§ 2. ods. 1 f Zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam uplatňovaných učebných plánov

Odbory a učebné plány

Učebný plán1.2.3.4.5.6.7.8.9.
Počet tried v ročníku211111121
ISCED 12111     
ISCED 2    11121

Rozširujúce hodiny

Učebný variantTriedaPredmetPočet hodín v týždni
ISCED 11.A, I.BSJL9
  ANJ1
  PRI2
  NAB2
 2.ASJL8
  ANJ2
  NAB2
 3.ASJL2
  MAT5
  NAB2
 4.ASJL8
  MAT5
  NAB2
ISCED 25.AANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  DEJ1,5
  GEO1,5
  NAB2
 6.ASJL5
  ANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  DEJ1,5
  NAB2
 7.ASJL5
  ANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  DEJ1,5
  NAB1
 8.A, 8.BANJ4
  BIO2
  INF1
  DEJ1,5
  NAB2
  VU1
 9.AANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  OBN1
  NAB2
  VU1

Štruktúra tried

 Počet triedPočet žiakovPočet individ. integrovaných
Nultého ročníka000
Prvého ročníka2300
Bežných tried916917
Špeciálnych tried000
Pre nadaných000
Spolu1119917

§ 2. ods. 1 g Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy

Zamestnanci

Pracovný pomer
Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.
TPP176
DPP11
Znížený úväzok21
ZPS00
Na dohodu40

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov01717
vychovávateľov033
asistentov učiteľa011
    
spolu02121

§ 2. ods. 1 h Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy

Vzdelávanie zamestnancov

Ďalšie vzdelávaniePočet absolventovPočet študujúcich
1.kvalifikačná skúška  
2.kvalifikačná skúška2 
štúdium školského manažmentu  
špecializačné inovačné štúdium  
špecializačné kvalifikačné  
postgraduálne  
doplňujúce pedagogické  
vysokoškolské pedagogické1 
vysokoškolské nepedagogické  

§ 2. ods. 1 i Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Výsledky súťaží v školskom roku 2012/2013

Náboženstvo

- Biblická olympiáda - Magdaléna Mikušová, Alžbeta Mikušová, Martin Pecho - 1.miesto v diecéznom kole a 5.miesto v celonárodnom kole

- Biblia očami detí a mládeže - Diecézne kolo

• Alžbeta Mikušová -2.miesto

• Kristína Brúnová - 3.miesto

Telesná výchova a šport

- Hlohovské hry mládeže - Heldesová Katarína 3. miesto

Meliš Šimon 3. miesto

Lukšic Marek 3. miesto

Štafeta Meliš, Pecho, Lukšic, Boris 3.miesto

Melišová Zuzana 4.miesto

Petreková Monika 4.miesto

Pecho Dominik 4.miesto

Peťovská Barbora 4.miesto

Informatika

- iBobor - úspešní riešitelia v celoslovenskom kole -

J. F. Štefanovič, Daniel Šušuk, Filip Gašper, Radoslav Boris, Klára Vivodíková, Martin Ištok, Viktória Ušáková, Ivana Kollárová

- Programovanie Baltie 2013

J.F.Štefanovič 1.miesto v okresnom kole, 1.miesto v krajskom kole, 15.miesto v celoslovenskom kole

Matematika

- Okresné kolo v matematickej olympiáde -

Michal Minarovský 3.miesto

Andrej Piňák 4.miesto

Lucia Janíková 3.miesto

- Pytagoriáda -

Michal Minarovský 4.miesto

Mária Gostíková 3.miesto

Lívia Žažová 2.miesto

Slovenský jazyk a literatúra

- Šalianský Maťko - Zuzana Jurčacková - 2. miesto

- Rozprávkové vretienko - Zuzana Jurčacková - 1.miesto v okresnom kole, 1.miesto v krajskom kole a v celoslovenskom kole Cena Matice Slovenskej

- Alexandra Molnárová - 1.miesto v okresnom kole a 3.miesto v krajskom kole

- Hollého pamätník - okresné kolo

- Andrej Piňák - 1.miesto

- Dominik Pecho - 2.miesto

- Zuzana Jurčacková - 3.miesto

Anglický jazyk

- Okresné kolo Olympiády v Anglickom jazyku -

Marieta Koleková - 2. miesto,

Biológia

- Okresné kolo Biologickej olympiády kategória C

Ivana Kollárová - 1. miesto v projektovej časti

Alžbeta Mikušová - 3. miesto v prakticko-teoretickej časti

- Okresné kolo Biologickej olympiády kategória D

Adriana Mateášiková - 1. miesto v projektovej časti

Magdaléna Mikušová - 1. miesto v prakticko-teoretickej časti

- Súťaž družstiev mladých zdravotníkov -7. miesto (Konečná Kristína, Bullová Mária, Koleková Marietka, Vavrová Alexandra, Zelková Viktória)

Hudobná výchova

- Slávik Slovenska - Sára Obertová 3.miesto

• Veronika Špačková 3.miesto

Dejepis

- Dejepisná olympiáda - Alica Struková - okresné kolo 1.miesto

• Krajské kolo 1.miesto

• Celoslovenské kolo 6.miesto

Výtvarná výchova

• Buzalková Trnava - arcidiecézna súťaž - Dominika Brančíková - 1. miesto

• Klára Vivodíková a Kristína Brúnová - 3.miesto

• Magdaléna Mikušová - 3.miesto

• Via Naturae - okresná súťaž - fotografia - Klára Vivodíková - 3.miesto

• 1150 rokov od príchodu Konštantína a Metoda - Kornélia Malovcová 2.miesto

Aktivity a prezentácia na verejnosti

PLNÍME UČEBNÉ OSNOVY AKO INÉ ŠKOLY, ALE VYCHOVÁVAME V DUCHU EVANJELIA

1. DUCHOVNÝ A NÁBOŽENSKÝ ROZVOJ

-VENI SANCTE, SVATÉ OMŠE, TE DEUM

"Bez Božieho požehnania je márne naše namáhanie" - vedomí si tejto veľkej pravdy, každý školský rok začíname slávnostnou sv. omšou vo farskom kostole s prosbou o požehnanie, pomoc a ochranu. Keď Cirkev slávila prikázané sviatky, celá škola sa spoločne zúčastnila spoločnej sv. omše v rámci vyučovania /1.hodinu/, pri ktorej sa o liturgiu a spev starali žiaci. Na konci školského roka sme sa zúčastnili sv. omše , aby sme ďakovali za uplynulý školský rok,.

-DUCHOVNÉ SLOVO

Tvorí ho krátke zamyslenie zakončené spoločnou modlitbou cez školský rozhlas - ním začíname každé ráno - chceme viesť žiakov k tomu, aby nezabúdali, aké dôleţité je začínať deň s Pánom, a tak sa naučili žiť v Božej prítomnosti.

OKTÓBER - RUŽENCOVÝ MESIAC

Tradične vyhlasujeme súťaž o naj.. ruženec. Zapojilo sa mnoho žiakov a prejavili svoju fantáziu a tvorivosť krásnymi výrobkami. Na dolnej chodbe sme urobili výstavu, mnohí návštevníci vyslovili obdiv a uznanie. Všetci výrobcovia boli odmenení.

Každé ráno sme sa modlili 1 desiatok sv. ruženca.

PAMIATKA ZOSNULÝCH

Mesiac november, zvlášť v oktáve od 1.11.-do 8.11. nám ponúka moţnosť pomáhať dušiam v očistci. V rámci hodín náboženstva sme navštevovali cintorín a pri splnení všetkých podmienok sme sa snažili vyslobodzovať duše z očistca. Tento čas sme využili aj na hlbšie uvedomenie si, čo je cieľom života pripomenuli sme žiakom, že žţ tu na zemi si svoju večnosť pripravujeme.

SV. MIKULÁŠ

S veľkým očakávaním, hlavne žiaci prvého stupňa prežívajú tento sviatok, pretože sa tešia na sladkosti, ktoré dostanú. Prostredníctvom šk. rozhlasu predniesli svoje básne a piesne, koledy a po programe prišiel do tried Mikuláš, ktorý ich obdaroval sladkosťami.

ADVENT A VIANOCE

Adventné vence si vyrábali žiaci na hodinách výtvarnej výchovy .

Vyvrcholením tohto času bola vianočná sv. spoveď a vianočná výzdoba školy. Tradične žiaci 1. ročníkov vyzdobili stromček vo vestibule budovy vlastnoručne vyrobenými ozdobami.

-TROJKRÁĽOVÁ KOLEDA

Aby bol nový rok požehnaný a úspešný začali sme ho požehnaním a posvätením všetkých miestností školy. Príslušný obrad kňaz predniesol cez školský rozhlas a počas posvätenia zneli koledy, ktoré sa niesli celou školou a spríjemňovali túto atmosféru.

-POST A VEĽKÁ NOC

Celé toto obdobie, ktoré trvá 40 dní, je predovšetkým časom stíšenia sa a uvedomenia si veľkých a dôležitých chvíľ potrebných pre spásu každého pokrsteného človeka. Je to obdobie prípravy na najväčšie kresťanské sviatky - Veľkú noc. Začína sa Popolcovou stredou. Už tradične sme sa stretli v deň Veľkého piatku na spoločnej modlitbe Krížovej cesty na Kalvárii za účasti rodičov, žiakov, pedagógov i ostatných veriacich.

-PRVÉ SVATÉ PRIJÍMANIE

Na tento veľký deň sa pripravovali žiaci 3. ročníka počas celého šk. roka. Na hodinách náboženstva si osvojili potrebné základné vedomosti, učili sa vytvárať si osobný vzťah k Ježišovi a v bezprostrednej príprave sa venovali nácviku, aby priebeh liturgie sv. omše bol čo najkrajší.

V plnej kráse tela i duše v rámci slávnostnej sv. omše, za účasti rodičov, príbuzných, žiakov i učiteľov našej školy, prvýkrát prijali Telo Kristovo.

PATRÓN ŠKOLY

Tomu, ktorý neustále drží nad nami ochrannú ruku, prihovára sa za nás a pomáha nám - sv. Jozefovi sme v deň jeho sviatku ďakovali v rámci sv. omše. Kňaz v homílií vyzdvihol čnosti nášho patróna a povzbudzoval nás, aby sme prehodnotili priority života.

2. CHARITATÍVNA ČINNOSŤ

Svoje spolucítenie s trpiacimi, opustenými, chorými a chudobnými ľuďmi na celom svete spolu so ţiakmi prejavujeme rôznymi aktivitami. V tomto duchu sa žiaci učia obetovať a zriekať sa pre potreby iných. Preto sa uskutočňuje:

- finančná zbierka na misie - pápežské misijné diela

- zbierka: Saleziáni Don Bocsa

- finančná podpora boja proti rakovine

-

3. PÚTNICKÉ ZÁJAZDY

Zúčastnili sme sa púte k Trnavskej Panne Márii v Trnave.

- v rámci práce v Turistickom krúţku ţiaci navštívili Viedeň , kde ţiaci obdivovali sakrálne pamiatky v Dóme sv. Štefana a v kostole sv. Karola Boromejského, počas víkendového výletu vo Vysokých Tatrách sa zúčastnili sv. omše v kostole sv. Petra a Pavla v Novom Smokovci

-Púť do Mariánky

4. TELESNÝ ROZVOJ

ŠKOLA V PRÍRODE -

ŠPORTOVÉ DOPOLUDNIE

Najstarší ţiaci - deviataci každoročne pripravujú pre žiakov prvého stupňa na školskom dvore rôzne športové disciplíny a súťaže so stanovišťami.

Vianočné gule- športová súťaž pre učiteľov a žiakov

LVVK - žiaci 7. a 8. roč. sa zúčastnili LVVK v charitnom dome v Dolnom Smokovci.

4. AKTIVITY ZAMERANÉ NA PROTIDROGOVÚ PREVENCIU

Zorganizovali sme tieto aktivity:

- prednáška na tému : Drogová závislosť mladistvých .

- beseda na tému : Primárna prevencia pre 3.a 4.roč., Nelátkové závislosti - .

- relácie v rozhlase: Deň boja proti drogám, Nefajčiarsky deň, Európsky týždeň boja proti drogám, Svetový deň boja proti drogám, Svetový deň bez tabaku ...

- preventívne programy realizované triednymi učiteľmi- Nenič svoje múdre telo

- účasť na seminároch pre koordinátorov protidrogovej prevencie

- účasť na výchovnom koncerte s protidrogovou tematikou : Mosty

- nástenky s protidrogovou tematikou

- výtvarné súťaţe v rámci školy : Boj proti drogám. Nefajčiarsky deň

5. AKTIVITY ZAMERANÉ NA ENVIRONMENTÁLNU VÝCHOVU

Cieľom environmentálnej výchovy v našej škole je rozvíjať také osobnostné kvality žiakov, ktoré ich dokážu urobiť schopnými zlepšovať životné prostredie. Tento zámer je možné dosiahnuť plnením konkrétnych úloh zacielených na rozvoj vedomostí, zručností a postojov žiakov, naučiť žiakov vážiť si a chrániť životné prostredie, dbať o čistotu, ochranu rastlín a živočíchov, racionálne využívať prírodné deje.

Konkrétne aktivity:

- zapojili sme sa do zberu papiera

- zúčastnili sme sa Korešpondenčného seminára Delfín,

-účasť na súťaži mladých zdravotníkov

- zapojenie do "Envin" - ekologický portál s tematikou separácie zberu

- zapojili sme sa do korešpondenčného seminára Environmentálnej olympiády

- účasť na Biologickej olympiáde v kateg. C a D

- účasť na premietaní vybraných filmov s environmentálnou tematikou v robotníckom dome : Chránené vtáčie územie

- žiaci 6. roč. sa zúčastnili seminára z prírodných vied

- žiaci 5. roč. sa zapojili do projektu: Adoptuj si strom

- žiaci 6.A sa zapojili do medzinárodnej inventarizácie stromov v Európe s pozorovaním fenologických fáz.

- žiaci 6. roč. sa zúčastnili prednášky vo vlastivednom múzeu na tému : Stavovce v okolí Hlohovca

- pokračovali sme v projekte Strom života .Sústredili sme sa na zber použitých batérií za podpory firmou PREBAT

- zapojili sme sa do projektu : Globálne školy - organizovaného združením " Človek v ohrození"

- žiaci 4.A a 5.A sa zapojili do výtvarnej súťaţe : Tajomstvo stromu

- pri príleţitosti Dňa vody bola zorganizovaná relácia do školského rozhlasu - MODRÝ DEŇ - triednych kolektívov vo vytváraní plagátov na tému : VODA

- Zúčastnili sme sa multimediálneho predstavenia firmy PANSOPHIA na tému: Kronika modrej planéty

- na škole bola inštalovaná zberná nádoba firmy ASECOL na zber drobného elektro odpadu

- Deň Zeme sme si pripomenuli akciou, ktorú si pripravili deviataci. Venovali sa znečisťovaniu vody, recykláciou papiera a triedeným odpadu. Zapojili všetkých žiakov školy. Žiaci prezentovali rôzne tvorivé dielne a workshopy.

6. VZDELÁVACIE A KULTÚRNE AKTIVITY

Primeranou formou sú žiaci informovaní o otázkach rešpektovania ľudských práv, humanizmu, holokaustu, rasizmu, rôznych foriem diskriminácie, vedieme ich k mravným hodnotám a prosociálnemu cíteniu a preto vyučovací proces dopĺňame rôznymi prednáškami, besedami:

Naše aktivity:

- besedy a prednášky: boj proti kriminalite a šikanovaniu ,trestnoprávna zodpovednosť mladistvých, trestná činnosť mladistvých dopravná výchova, plánované rodičovstvo, vzťahy, dospievanie, ľudské práva , zdravý spôsob stravovania, priateľstvo a hodnoty, prednáška na tému : Akcia K a R - likvidácia kláštorov a reholí na Slovensku..

- noví prváci boli pasovaní za žiakov našej školy - Prvácka pasovačka

- exkurzie zamerané na poznávanie a vytváranie si pozitívneho vzťahu k blízkemu i vzdialenejšiemu okoliu a kultúrnemu dedičstvu

- žiaci 1. a 2. ročníka absolvovali výučbu dopravnej výchovy pod vedením odborníkov z dopravného ihriska vo Vrbovom , využívali sme CD program s Martinom na cestách, kde si žiaci vyskúšali svoje vedomosti o dopravných predpisoch a dopravných značkách.

- výchovné koncerty s rôznym zameraním : " Mosty" - s protidrogovou tématikou, " Vianočný koncert" - s náboženskou tematikou,

- príležitostné relácie v školskom rozhlase - Úcta k starším, Dni zdravia, svetový deň prevencie AIDS, týždeň boja proti rasizmu, Deň počatého dieťaťa, Deň ľudských práv,

- rôzne výstavy v budove školy ako i v Robotníckom dome

- výzdoba školy /Vianoce, Veľká noc, Deň matiek.../

- internetová olympiáda: ekootázniky z oblasti EMV

- eTwinning, elektronické partnerstvo škôl, zapojenie sa do medzinárodnej spolupráce s partnerskou školou z Poľska.

7. PREZENTÁCIA NA VEREJNOSTI

- VIANOČNÉ MEDOVNÍKY - okrem duchovnej prípravy na najkrajšie sviatky roka tento rok vybraní žiaci II. stupňa piekli celý týždeň medovníčky.

- VIANOČNÁ AKADÉMIA

Už tradične pripravuje naša škola v rámci vianočných sviatkov krátky program. 25.12. na sviatok Božieho narodenia, popoludní o 16. hod. vo farskom kostole vystúpili naši žiaci s vianočnou akadémiou a týmto spôsobom priblížili vianočné udalosti a hlavne potešili srdcia prítomných ľudí. Akadémiu zakončili krátkou pobožnosťou pri jasličkách s miestnym kňazom.

- DEŇ MATIEK

Nikdy nesmieme zabudnúť na tú, ktorá nám dala život - ktorá nás priviedla na svet - v lone ktorej sme prežili prvých 9 mesiacov - na našu mamu.

Toto podujatie robí naša škola od jej vzniku.

§ 2. ods. 1 j Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

A) Dlhodobé

Recyklohry - Projekt s názvom „RECYKLOHRY“ je školský recyklačný program, ktorý si kladie za cieľ systematické zapájanie témy správneho nakladania s odpadmi, triedenia a následnej recyklácie vyradených elektrozariadení do výučby v školských zariadeniach na Slovensku (ďalej len „školy“) tak, aby sa správne návyky stali súčasťou životného štýlu nastupujúcej generácie. Organizátorom projektu je kolektívna organizácia ASEKOL SK, s. r. o. (ďalej len „Organizátor“), ktorá sa na území SR v zastúpení výrobcov a dovozcov elektrozariadení zaoberá organizáciou oddeleného zberu a spätného odberu elektrospotrebičov na základe zapísania do Registra kolektívnych organizácií Ministerstvom pôdohospodárstva, životného prostredia a regionálneho rozvoja SR, číslo registrácie - KOVEZ 14. (www.recyklohry.sk)

Planéta vedomostí - Digitálne učebnice - Vzdelávací systém pre základné a stredné školy s profesionálne spracovaným digitálnym obsahom a jednoduchými ovládacími nástrojmi pre učiteľov a žiakov. Jedinečná interaktívna učebná pomôcka pre moderné školy na Slovensku.

Zdravá škola - Projekt "Škola podporujúca zdravie" (ŠPZ) je súčasťou NPPZ od roku 1992.Výchovou žiakov ku zdraviu sa chce dosiahnuť, aby žiak bol schopný rozlíšiť, čo je zdraviu prospešné a čo je škodlivé, vedel si zvoliť cestu k zachovaniu zdravia, konal uvedomene, efektívne a zodpovedne a aby si tieto návyky preniesol do dospelosti a vychovával k nim svoje deti. Je potrebné viesť žiakov k tomu, že zdravie je dôležité a je skutočnou hodnotou.

Strom Života - Strom života pôsobí ako mimovládna, dobrovoľná a nezisková organizácia, nezávislá na politických subjektoch, registrovaná ako občianske združenie. Strom života sa vyvinul z prvého ochranárskeho hnutia detí a mládeže na Slovensku a má za sebou 30 ročnú históriu s pôsobnosťou na celom území Slovenskej republiky (www.stromzivota.sk)

eTwinning - eTwinning je súčasťou programu Európskej komisie pre školy Comenius. eTwinning je komunita európskych škôl. Učitelia zo všetkých krajín zapojených do realizácie tohto programu sa môžu zaregistrovať a využívať všetky elektronické nástroje tohto programu (portál a pracovnú plochu) a navzájom sa hľadať, kontaktovať, virtuálne sa stretávať, vymieňať si názory a skúsenosti, pracovať v tímoch, spoločne sa učiť v rámci vzdelávacích aktivít tohto programu a zapájať sa do realizácie projektov zameraných na elektronickú spoluprácu škôl.(www.etwinning.sk)

Beagle - je on-line medzinárodný projekt zameraný na skúmanie biologickej diverzity, otvorený pre všetky školy v Európe, vhodný pre žiakov od 10 rokov (www.beagleproject.org)

Infovek - Zmyslom Projektu Infovek je pripraviť mladú generáciu na Slovensku pre život a uplatnenie sa v informačnej spoločnosti XXI. storočia. Projekt má však vyšší a rozsiahlejší cieľ: napomôcť celkovej civilizačnej premene industriálneho Slovenska na modernú informačnú spoločnosť nového tisícročia.(www.infovek.sk)

B) Krátkodobé

- Liga proti rakovine

- Plody Zeme

- Zbierka na misie

- sviečka za nenarodené deti

- Zhotovovanie a výstava ružencov

- červené stužky

- Biela pastelka

- Biele náramky

- Deň Zeme

- Týždeň manželstva

- Biele stužky

- Deň narcisov

§ 2. ods. 1 k Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

Výsledky inšpekčnej činnosti

§ 2. ods. 1 l Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

Materiálno-technické podmienky

1. Hodnotenie učební

-učebne sú vyhovujúce po stránke : veľkosti plochy na žiaka,

osvetlenia , sú vybavené vhodným školským nábytkom, ktorý zohľadňuje telesnú

výšku žiakov, pokryté podlahou PVC, ktorá má veľmi ľahkú údržbu.

2. Hodnotenie odborných učební

-máme 3 počítačové učebne, ktoré sú dostatočne vybavené počítačovou technikou , vhodným nábytkom, sú zatemnené roletami.

-tri triedy a 3 počítacové učebne sú vybavené interaktívnou tabulou

-k dispozícii je jazyková učebňa s interaktívnou tabulou a multimediálna učebňa

-dielne-sú postačujúce

-kuchynka, ktorá sa používa na vyučovanie technickej výchovy je vybavená na

potrebnej úrovni, hoci jej priestor nie je veľký

3. Hodnotenie šk. jedálne

-škola má výdajňu stravy

-je kompletne vybavená a spĺňa všetky hygienické normy.

4. Telocvičňa

-nakoľko škola nemá vlastnú telocvičňu hodiny TV prebiehajú v telocvični na gymnáziu a v Sokolovni a žiaci I. stupňa využívajú na hodiny TV pohybovo-relaxačnú miestnosť.

5, Školské ihrisko

-je asfaltové, má regulárne rozmery hádzanárskeho ihriska, dá sa na ňom hrať hádzaná, malý futbal, sú na ňom zabudované basketbalové koše

-bola by potrebná jeho rekonštrukcia

-vedľa ihriska je doskočisko na skok do diaľky

6. Učebné pomôcky

Snažíme sa inovovať, dopĺňať učebné pomôcky, aby sme skvalitnili vyučovací proces

§ 2. ods. 1 m Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy

Finančné a hmotné zabezpečenie

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov

320 333€

2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených ŠKD

2 950€

3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

3 330€

4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít

...

5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

...

§ 2. ods. 1 n Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, a vyhodnotenie jeho plnenia

Plnenie stanoveného cieľa

Katolícka škola je otvorená pre všetkých, ktorí dokážu ohodnotiť a zdieľať kvalifikovanú a výchovnú koncepciu.

-proces výchovy a vzdelávania sme viedli v duchu humanizácie, demokratizácie a

evanjelia

-vo zvýšenej miere sme viedli žiakov k rešpektovaniu ľudských práv , ktoré boli zakomponované do plánu práce školy a do časovo-tematických plánov.

-vo väčšej miere sme využívali IKT

-umožnili sme žiakom vzdelávanie v oblasti informatiky

-pripravujeme ich pre moderný technický svet, aby boli flexibilní a schopní, prispôsobili sa podmienkam a potrebám života

-učili sme žiakov samostatnosti a zodpovednosti za svoje konanie a podľa svedomia

-skvalitnili sme výučbu cudzích jazykov využívaním multifunkčnej miestnosti s interaktívnou tabuľou

-učitelia si zvyšujú odbornú i počítačovú gramotnosť v rámci kontinuálneho vzdelávania

-zlepšilo sa právne vedomie učiteľov v oblasti základných medzinárodnýchdokumentov týkajúcich sa ľudských práv a práv dieťaťa

-pokračovali sme v pravidelnej duchovnej obnove

Ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku školského roka, sme sa snažili priebežne plniť

/viď ďalšie body správy/. V závere školského roka pri bilancovaní práce, môžeme

skonštatovať, že sa nám podarilo väčšinu úloh splniť.

§ 2. ods. 1 o Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení

Úspechy a nedostatky

Úspechy:

-aplikovanie kresťanských hodnôt v oblasti výchovy

-úspešnosť v olympiádach, súťažiach a pri realizácii projektov

-100% umiestnenie žiakov deviateho ročníka na vybrané školy

-odborné vyučovanie cudzích jazykov na druhom stupni

-zakomponovanie IKT do vyučovacieho procesu

-100% počítačová gramotnosť všetkých učiteľov

-prezentácia školy na verejnosti /rôzne kultúrne programy: Vianočná akadémia, Deň

matiek.../

-prijatie sviatosti zmierenia/Vianoce, Veľká noc/ v budove školy

Nedostatky:

-absencia telocvične

-zlý stav okien /únik tepla a tým väčšia spotreba energie na vykurovanie/

-nedostatok kabinetov

-veľký počet zameškaných hodín

Návrh opatrení:

-telocvičňa

-tento problém z finančných dôvodov v krátkej dobe nevyriešime

-kabinety

-z priestorových dôvodov nie je možné zatiaľ zrealizovať, riešením by bola rekonštrukcia povalových priestorov

-dochádzka žiakov a správanie

-zlepšiť spoluprácu s rodičmi a upozorňovať ich na zodpovedný prístup k tejto problematike /ohlásiť neprítomnosť ako i dôvod vymeškania a nenechávať deti bez vážnych dôvodov doma/

§ 2. ods. 1 p Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium

Uplatnenie žiakov

Deviaty ročník ukončili všetci žiaci našej školy a boli prijatí na vybrané školy /gymnázium, stredné odborné školy, SOU/, kde pokračujú v štúdiu.

Dvaja žiaci boli prijatí na osemročné gymnázium.

.

§ 2. ods. 2 a Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole

Psychohygienické podmienky

Vyučovací proces prebieha v jednosmennej prevádzke. Dodržiavame psychohygienické prestávky na oddych žiakov. Školský dvor je využívaní počas priaznivého počasia na relaxáciu na čerstvom vzduchu. Učitelia prvého stupňa dbajú na zdravý vývin žiakov. Aby

sa predchádzalo možnej únave,pravidelne zakomponovávajú do vyučovacej hodiny krátke rozcvičky rúk, hlavy, chrbtice.

Dbáme, aby žiaci boli vo vyučovacom procese primerane zaťažení, aby sme

rešpektovali ich schopnosti na úrovni ich vývoja a aby boli schopní aktívne sa zapájať

do každej vyučovacej hodiny./selektujeme počet písomných prác ako i množstvo

domácich úloh/

§ 2. ods. 2 b Voľnočasové aktivity školy

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžkuPočet detíPočet skupínVedúci
Svet čísel a slov 9. roč.191Mgr. Királová, Mgr. Dolnáková
ŠKD - počítačový /I. stupeň/341Mgr. Solčánová, Mgr. Nemcová
ŠKD - pracovno-relaxačný /I.stupeň/331Mgr. Kamendyová, Mgr. Oláhová
Turistický krúžok /6. - 9. roč./201Mgr. Juriš, Mgr. Struková

Záver

Vypracoval: Mgr. Salcman Juraj

V Hlohovci, 20. augusta 2013

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: